Wednesday, February 20, 2019

NCON - Feb 23 24 meeting - drafted topic for discussion

1.Review: Task done in the previous meeting
-Each site expressed interests to conduct own study in the area of interest : But not have solid topic to study yet
-Need for Topic development was identified
-Help provided to let each site make decision on which topic is worth studying
-Story delineating what important to each site and why it is worth putting effort to study
-Later the story was analyzed and feedback was provided and each site was asked to review the feedback to make decision what to do next (including the note the questions and comments regarding the provided feedback)

2.Expectation in today meeting
-Identify possible Topic for conducting in-depth study at each site , e.g.,Each site makes decision what to do to move forward OR developing shared visions to guide action plan

3.Mirroring : Presenting analysis from given stories to members
-Presenting the analysis to members

4.Questions & Clarifications

5.Identify additional idea or interest from members from listening the discussions
Ask for ideas, comments, and additional interest from members from listening through the discussions

6.Members make decisions what to do next
Options:
1.To draft plan for continuing the study
2.To develop the project management structure of the group : Support the work and Provide helps necessary
(from lessons learned from Thai.Con. , lacking the tangible supportive structure from central coordinator inhibits the progress from the members)
3.Provide necessary knowledge to members to get them ready to move on in the task each wants to do : e.g., school - Curriculum development,  community - Management guideline
(Need to ask someone who has experiences with curriculum or classroom development to share experiences and knowledge and then the group discusses what good and what bad
-> Make a summary the key principles and the operational framework of how to develop curriculum or design the classroom
OR share experience in designing the management structure to manage project, to communicate with stakeholders for attracting engagement, and to develop new generations to take the future roles
->Make a summary of key principles and the operational framework.)





Progress
บ้าน สามขา
จากการใช้เครื่องมือ
1.Stakeholder analysis => เพื่อทำความเข้าใจของความสัมพันธ์ระหว่างผู้เล่นในระบบ  เช่น แรงจูงใจในการทำงาน  แต่ละคนทำให้ระบบเปลี่ยนแปลงได้หรือส่งผลต่อองค์ประกอบอื่นๆได้อย่างไร   ทำให้เข้าใจถึงความสามารถของ Change agent ในการเปลี่ยนแปลงระบบ (Sphere of Influence)
2.Causal diagram => ทำให้เห็น ภาพของปัญหา ในปัจจุบัน และ ภาพของระบบเมื่อมีการเพิ่มกลไกหรือลดกลไก เพื่อทำให้เกิดการเปลี่ยนแปลงที่ต้องการ

Progress
1.ได้มีการทำการเก็บข้อมูลเบื้องต้น จากการ คุยกันในกลุ่มผู้นำ และ กลุ่มชาวบ้าน (ได้ข้อมูลคร่าวๆ ในวงกว้าง)
2.มีการทำการวิเคราะห์เบื้องต้น เพื่อ ทำการกำหนดหัวข้อเพื่อทำการศึกษาเชิงลึก ต่อไป
สรุป
-ได้ รายชื่อ กลุ่มของผู้เล่นที่เกี่ยวข้องกับปัญหานี้
-ได้สมมติฐาน ว่า  ปัญหาในการพัฒนาและแก้ปัญหาชุมชน ที่มาจาก การขาดการมีส่วนร่วม  เป็นผลมาจาก การจัดการที่ไม่มีประสิทธิภาพในการทำงานของชุมชน
-ให้ผู้ที่เกี่ยวข้อง อ่าน พิจารณา ผลการวิเคราะห์ เพื่อ ตั้งคำถาม และ ให้ความเห็น เพื่อ นำมาใช้ในการวางแผนการทำการศึกษาเชิงลึกต่อไป

Next Task
1.บ้านสาม ขา ทำการตัดสินใจ ในการทำงาน ต่อไป ว่าจะทำอะไร

Possible Task
1.ทำการวิเคราะห์ข้อมูลอีกครั้ง (จากข้อมูลเพิ่มเติม ในการเจอกันในวงล่าสุดของผู้นำ)
เพื่อ สรุป สมมติฐาน และทำการวางแผนเพื่อทดสอบสมมติฐานนี้ต่อไป
1.1 ทำวิเคราห์ข้อมูล เบื้องต้น เพื่อสรุป Design ของการบริหารงาน ใน ปัจจุบัน -> Current management operation design กำหนด Design principles ออกมา ในการทำงานพัฒนาชุมชน ที่ บ้านสามขา นี้
1.2 ทำการ วิเคราะห์ หาปัจจัยที่ เชื่อมโยง กับ ปัญหา การขาดการมีส่วนร่วม -> Current management operation design vs. Engagement
1.3 ทำการวิเคราะห์ หา ความสัมพันธ์ระหว่าง ปัญหาในการพัฒนาและแก้ปัญหาชุมชน กับ ปัจจัยการมีส่วนร่วม  -> Community development problem vs. Engagement
2.ทำการสรุป เป้าหมาย เพื่อทำการ วางแผนการหาข้อมูลเพิ่มเติม ในการทดสอบ สมมติฐาน
3.ทำการวางแผนงาน
3.1 กำหนดทีมงาน
3.2 ระยะเวลาการทำงาน
3.3 วิธีการทำงาน และ รายละเอียด รวมทั้ง เป้าหมาย และ การติดตามความก้าวหน้า
3.4 ...
4.เก็บข้อมูล - In-depth interviews of selected stakeholders
5.วิเคราะห์ข้อมูล เพื่อ ทำงานขั้นต่อไป
 ....
Expected output:
1.Validated current design of task management structure -> Design principles
2.Confirmed assumption
3.Tested assumption and summary of analysis
4.Recommended modification of the current management structure or other actions for improvement
5.New design  <- Design principles



School
Reference:

Chee-Kit Looi et al, Implementation Mobile Learning Curricula in a Grade Level: Empirical Study of LEarning Effectiveness at Scale  => Curriculum development with design research

Collins, A. et al, Design Research : Theoretical and Methodological Issues  => Curriculum development with design research

Sun, D. et al, The Innovative Immersion of Mobile Learning into Science Curriculum in Singapore: an Exploratory Study  => Curriculum development with design research

Panuel, W.R et al, Designing formative assessment software with teachers an analysis of the co-design process => Roles of researcher and teacher in co-design process (research)

Zhang, B.H. et al, Deconstructign and reconstructing : transforming primary science learning via a mobilized curriculum => Curriculum development with design research

สุวิมล ว่องวานิช, การออกแบบการวิจัยอิงการออกแบบ => หลักการ Design research



Co-design research :
Role of researcher
1.Reflect teacher designs and plans by using expertise or outsider perspective/ information to inform decision  =>  Process of Abstraction
2.Support in research or operation framework and inquiry/ data collection
3.Question the operation/ analysis which would arrive at the insight used in decision making





No comments:

Post a Comment

Learning MS Power APP and FLOW

https://powerapps.microsoft.com/ro-ro/blog/microsoft-powerapps-learning-resources/